Posilnenie pamäti

Ako posiľniť zdravie sme si už povedali, ale existuje niečo aj na zlepšenie pamäti a koncentrácie, resp. mozgu?

Áno a nie je toho málo. Existujú potraviny, ktoré pomáhajú mozgu regenerovať sa, ale aj prístroje, ktoré pomáhajú zlepšovať vlastnosti krvi a zlepšujú okysličenie a výživu mozgu a nervových buniek.

Mozog vekom starne a neuróny odumierajú. Preto vo vyšom veku viacej zabúdame a naša pamäť a koncentrácia sa zhoršuje. Okrem toho zvýšený cholesterol, triglyceridy, alebo glukóza prispievajú ku ochoreniam nie len srdca, alebo aj mozgu a iných orgánov.

Kofeín:

Je to životabudič, ktorý nám a nášmu mozgu dodáva silu, aj keď sme unavení. Kofeín nás energizuje a pomáha nám zlepšiť koncentráciu. Nachádza sa napríklad v káve, v čokoláde, alebo v energetických nápojoch. Energetické nápoje nie sú zdravé a tak je najlepšie sa im vyhýbať. Ale káva a čokoláda s vysokým podielom kakaa nám pomôžu dodať potrebnú energiu. Kakao obsahujú aj iné zdravé zložky a antioxidanty, ktoré nám pomáhajú bojovať s voľnými radikálmi.

Glukóza:

Cukor, ktorý sa mení na glukózu sa nachádza v ryži, zemiakoch, alebo celozrnných cestovinách. Po ich konzumácií ich telo spracuje a vytvára glukózu, ktorá je potrebná pre nervové bunky. Napríklad, ak ste veľmi unavení, dajte si trochu medu a hneď pocítite nárast energie. Biely cukor nie je zdravý a mal by byť nahradený hnedým cukrom, medom, stéviou alebo kokosovým cukrom.

Raňajky vám dodajú potrebnú energiu:

Patríte do tej kategórie, ktorá preskakuje raňajky a miesto nich si dopraje len šálku kávy. Tak to nerobíte dobre. Štúdie ukázali, že raňajkovanie zlepšuje krátkodobú pamäť a koncentráciu. Na raňajky by ste si mali dopriať potraviny s vlákninou ako ovsené vločky, celozrnný chlieb, biely probiotický jogurt, vajíčka, alebo ovocie.

Ryby:

Ryby sú to pravé pre zdravý mozog. Ryby obsahujú omega 3 mastné kyseliny, ktoré sú kľúčové zložky pre mozog. Pokiaľ konzumujete ryby aspoň 3krát do týždňa, znižujete tým riziko ochorení ako demencia, Alzheimerova choroba a infarkt. Siahnite po lososovi, pstruhu, tuniaku, makrele, alebo iných formách rybieho tuku.

Kokosový olej:

Kokosový olej je olej so so strednými reťazcami mastných kyselín. Po jeho konzumácií je okamžite spracovaný bunkami vrátane nervových buniek. Preto je považovaný za  superpotravinu. Neukladá sa v podkožnom tuku, ale je využitý naplno. Je dokázané, že pomáha aj pacientom s Alzheimerovou chorobou zlepšovať symptómy ochorenia, resp. spomaľuje rozvoj ochorenia. Mnohí výskumníci ho študujú a preukázali, že použitím kokosového oleja u myší, ktorých nervové bunky boli napadnuté Alzheimerovou chorobou, resp. Tau spleťami sa dokázali regenerovať a neodumreli. Je vynikajúci aj pre pacientov s autizmom, ktorých mozog má problémy naplno spracovať glukózu a preto potrebujú iný zdroj energie, ktorá dodá ich nervovým bunkám energiu a tou je práve kokosový olej.

Akciu na bio panenský kokosový olej nájdete tu

Orechy a čokoláda:

Sú vynikajúcim zdrojom antioxidantu vitamínu E, ktorý ochraňuje aj mozog a odstraňuje voľné radikály. Okrem toho tmavá čokoláda obsahuje kofeín, ktorý zlepšuje koncentráciu.

Avokádo:

Avokádo obsahuje vysoký podiel tuku, ktorý mozog potrebuje na energiu. Avokádo sa spája s znižovaním LDL cholesterolu a pomáha odstraňovať plak na vnútorných stenách ciev.

Laserové ožarovanie krvi:

Bioquant je prístroj, ktorý zlepšuje vlastnosti krvi. To znamená, že odstraňuje plak z vnútornej strany tepien, znižuje LDL (zlý) cholesterol, znižuje triglyceridy v krvi, zlepšuje okysličenie červených krviniek atď. To všetko má priaznivé účinky pre zdravie nie len mozgových ciev, ale aj celého tela, a nie len ciev, ale aj buniek a orgánov.

Bioquant kúpite tu