Stravovanie

Ak chcete naozaj schudnúť, v prvom rade si musíte zmeniť stravovanie. Skúste sa ísť pozrieť do chladničky koľko majú syry kalórií, aké mlieko si kupujete, z čoho si vyrobené pomazánky alebo koľko čokolád tam nájdete. Pochybujem, že ste tam našli nízkotučné mlieko alebo syry, ak áno tak sa z Vás úprimne teším. Vyhádžte všetko, čo tam nepatrí.

Čo do zdravého jedálnička nepatrí? Slanina, saláma, bravčová šunka, škvarky, maslo, plnotučné a polotučné syry a  mlieko, plnotučná smotana, jaternice, vyprážané jedlá, potraviny z bielej múky atď. To by sme mohli menovať.

Čo do zdravého jedálnička patrí: Zelenina, ovocie, nízkotučné syry, pomazánky, mlieko, kuracia alebo morčacia šunka, knackenbroty alebo iné chlebíky s vysokým obsahom vlákniny, ovsené vločky atď. Myslíte si, že nie je nič z toho chutné? Nebojte sa, mi sa naučíme ako si vybrať alebo urobiť aj chutné jedlá a potraviny. Musíte si avšak uvedomiť, že to chvíľku potrvá. Pokiaľ ste boli naučený si dať každé ráno na raňajky pravé americké raňajky, budeme sa to postupne odučovať. Zároveň aj Váš mozog sa naučí rozoznávať aj iné chute zdravých potravín.

Tu je niekoľko rád, čo Vám pomôže v úprave jedálnička:

 

- naučte sa energetické hodnoty potravín a rozdeľte si ich do nízkotučných a plnotučných

- jedzte menšie porcie viackrát denne s odstupom času 3 hodiny

- pite veľa vody, aspoň 2 litre počas celého dňa, v lete zvýšte príjem aj na 3 litre, hmotnosť deleno 30 je objem vody, ktorú máte vypiť

- vylúčte cukrovinky zo svojho jedálnička

- nekupujte maškrty, ktoré by Vás mohli lákať

- nenakupujte s prázdnym žalúdkom

- nakupujte so zoznamom v ruke a nekupujte veci, ktoré nemáte naplánované

- jedzte denne aspoň jednu porciu zeleniny a jednu porciu ovocia

- jedzte dostatok vlákniny, bielkovín, aj tuky patria k životu v malom množstve

- jedzte pomaly a poriadne prežujte

- nemusíte dojedať, ak sa cítite plný

- vylúčte cukor, radšej ho nahraďte medom

- čo najmenej soľte

- ak viete, že sa počas dňa nebudete mať čas najesť, majte so sebou pripravenú porciu jedla alebo aspoň mussli tyčinku bez cukru

- naučte sa viac o glykemickom indexe a konzumujte potraviny podľa toho aby Vaša hladina glukózy príliš nekolísala, nebudete mať návaly pocitu hladu

- prvé dni si zaznamenávajte do denníka, čo ste zjedli a ohodnoťte sa hviezdičkou, ak sa Vám podarilo dodržať, čo ste si naplánovali

- v žiadnom prípade nehladujte tak sa k cieľu nedopracujete, ak tak len dočasne