Vysoký cholesterol

Ako LDL cholesterol efektívne znížiť? Poradíme vám.

Zvýšený cholesterol nemusí byť hneď problém. Vždy sa opýtajte lekára, o ktorý cholesterol ide. Lekár by mal zmerať LDL cholesterol, HDL cholesterol a celkový cholesterol, aby stanovil správnu diagnózu. Respektíve aj triglyceridy. Zvýšený LDL cholesterol signalizuje problém, ale zvýšený HDL cholesterol nie je nepriaznivý. Celkový zvýšený cholesterol vám tiež nič nepovie. Preto vyžadujte od vášho lekára, aby urobil testy na všetky štyri zložky: LDL, HDL, celkový cholesterol a triglyceridy.

Najskôr sa musíme naučiť, ktorým jedlám sa vyhnúť, aby sme znížili náš cholesterol. Nejde o vynechanie všetkých jedál, ktoré obsahujú nasýtené tuky a cholesterol, ale o to, aby ste sa naučili ich správne kombinovať. Ak si na obed doprajete steak, na raňajky si dajte mussli a na večeru zeleninový šalát s orechami.

Diéta, ktorá pozostáva z vysokého množstva cholesterolu, nasýtených tukov a trans tukov zvyšuje hladinu LDL zlého cholesterol a zvyšuje riziko aterosklerózy, infarktu a iných srdcovocievnych ochorení.

Potraviny od zvierat ako mäso, mlieko, syry, maslo obsahujú nasýtené tuky.

Potraviny, ktoré sa vyprážajú a fast foody obsahujú trans tuky.

Obe kategórie zvyšujú LDL cholesterol a triglyceridy (tuky).

Číslo jedna sú vyprážané jedlá

Vyprážané jedlá ako hranolky, rezeň, alebo vyprážané šampióny sú zakázané. A uřcite nie, ak ich jedávate na dennom základe.

Pokiaľ si raz do týždňa musíte dopriať vyprážané jedlo, tak si dajte vyprážané kuracie prsia na kokosovom oleji.

Rastlinný olej, alebo živočišný tuk nahraďte kokosovým olejom, olivovým olejom, orechovým olejom, alebo avokádovým. Ale nie príliš veľa, lebo všetkého veľa škodí.

Číslo dva sú nezdravé raňajky ako základ nezdravého obeda a večere

Mäso nie je zdravé, ak sa konzumuje trikrát denne. Na raňajky vajíčka so šunkou, na obed kuracie stehná a na večeru klobáska. Takýto jedálníček zvyšuje cholesterol.

Miesto toho si dajte na raňajky vajíčka s celozrnným chlebom, alebo mussli s nízkotučným mliekom, na obed lososa so šalátom a na večeru avokádovú nátierku na celozrnnom chlebíku so zeleninovou prílohou.

Číslo tri cheeseburgery

Vedeli ste, že Big Mac obsahuje 85mg cholesterolu? A ak si náhodou dáte ešte hranolky a milk shake, tak to môžete zdvojnásobiť.

Číslo štyri sú biele cestoviny s maslom a plnotučným mliekom

Plnotučné mlieko, maslo a plnotučný syr obsahujú nasýtené tuky a cholesterol. Nahraďte plnotučné mlieko nízkotučným mliekom a plnotučný syr nízkotučným. Maslo vynechajte a použite kokosový olej.

Číslo päť je steak

Ak si doprajete na obed steak so šalátom, tak splníte maximálnu odporúčanú dennú dávku nasýtených tukov a cholesterolu. V takom prípade si na raňajky určite nedávajte vajíčka, ale nahraďte ich mussli. Steak odporúčame len raz do týždňa. Ak si steak robíte doma, použite kokosový olej a kvalitné sviečkové mäso.

Číslo šesť sú koláče

Koláče z obchodov alebo reštauracií obsahujú nasýtené tuky a cholesterol. Avšak, ak si muffin pripravíte doma a miesto bielej múky použijete mleté orechy a miesto rastlinných olejov alebo masla kokosový olej, určite znížite množstvo nasýtených tukov a nakoniec budete mať z koláča zdravú alternatívu plnú antioxidantov, omega 3 a omega 6.

Potraviny, ktoré zvyšujú LDL (nezdravý cholesterol) a triglyceridy a zvyšujú riziko srdcovocievnych ochorení, takže sa im musíte vyhýbať:

  • Živočišné tuky ako maslo, plnotučné mlieko, plnotučné syre, zmrzlina
  • Transtuky ako vyprážané jedlá
  • Dennodenná konzumácia mäsa
  • Polotovary
  • Mäsové výrobky ako slanina, klobása, húrky, salámy, šunky

Potraviny, ktoré zvyšujú HDL (zdravý) cholesterol a znižujú LDL (nezdravý) cholesterol:

  • Kokosový olej
  • Olivový olej
  • Avokádo
  • Orechy, semiačka, ako vlašské orechy, chia
  • Strukoviny
  • Celozrnné potraviny
  • Potraviny s obsahom vlákniny
  • Ryby ako losos, tuniak, pstruh
  • Sója
  • Červené víno

Prístroje a doplnky, ktoré pomáhajú znižovať LDL cholesterol a zvyšovať HDL cholesterol:

BIOquant je zdravotnícka pomôcka, ktorá je založená na laserovom ožarovaní krvi cez nosovú dutinu. Je používaná a odporúčaná aj lekármi, aj na domáce použitie.

Laserové ožarovanie krvi aktivuje enzými, ktoré rozpúšťajú nánosy na cievach a zvyšujú HDL cholesterol, čím dochádza k znižovaniu LDL cholesterolu. Je to prístroj, určený na liečbu a prevenciu srdcovocievnych ochorení vrátane znižovania LDL cholesterolu.